tisdag 1 januari 2013

Dag 1

Den första dagen på det nya året!

Trots mina föresatser om att leva mer fritt från stress så kommer det att bli en hektisk start på detta år.
Jag och maken har fyra barn som alla är unga vuxna som nu har flyttat hemifrån. Vi har insett att vi inte längre har behov av ett stort boende. Vårt hem som förut var fyllt av barn och djur är numera bara bebott av mig och maken. Och hur mycket jag än motiverar det stora boendet med att vi ofta har barn med deras respektive på besök, eller att vi ofta är katt- eller hundvakt åt dom så inser även jag nu att det är dags för nästa fas i livet. Den fas där jag och maken kan satsa mer på oss själva och vårt förhållande.

2013 är alltså året som kommer att innebära förändringar på olika vis.
Till att börja med flyttar vi imorgon till en ny lägenhet. Eller ny och ny, den är nog byggd på 50-talet gissar jag. Men till storleken är den mindre än hälften så stor som vårt tidigare boende. Och därför krävs att vi rensar bort så mycket vi kan och organiserar det som blir kvar på ett bra sätt för annars får vi helt enkelt inte plats.

Så idag vandrar jag runt bland flyttkartongerna och funderar på vad jag vill behålla och hur jag ska kunna få plats med det vi vill behålla.

Min tanke har varit att passa på och rensa ut så mycket det går, ge bort det som någon vill ha och kasta sånt som är skräp. När vi sen flyttar in imorgon får vi se hur väl jag har lyckats.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar