torsdag 14 februari 2013

Alla Hjärtans Dag

Idag är det den 14 februari och alla hjärtans dag.
Brukar du fira alla hjärtans dag?

Alla Hjärtans Dag

Jag och maken brukar inte göra något storslaget för att fira alla hjärtans dag.
Möjligen äter vi något gott tillsammans och kanske ger varandra någon symbolisk present.
Eftersom han ibland kikar in här så visar jag bara paketet och inte innehållet :)


Symbolisk present


När barnen var yngre så brukade dom ofta pyssla inför alla hjärtans dag och ge bort egenhändigt gjorda presenter.


Hjärta från yngsta barnet


Detta hjärta av trä fick jag av vårt yngsta barn för många år sedan. Det är en av mina favoritsaker här hemma.

Hjärtegåvor från snälla döttrar


I köksfönstret syns två andra fina saker som jag har fått av två av våra andra barn.
I mitten på fönsterbrädan står ett hjärta av papier mache med silverglitter på som en av våra döttrar gjorde när hon gick i grundskolan.

Och på bordet syns det söta ljus med hjärtan på som en annan av våra döttrar har gett till mig. Jag älskar ljus av alla de slag och njuter av att tända ljus på den mörka årstiden. Och vad passar bättre på alla hjärtans dag än ett ljus med röda hjärtan?


Kärlekspiller från Lagerhaus

I skålen bredvid ljuset ligger några röda kärlekspiller (godis). Skålen är redan nästan tom så inte undra på att det råder så mycket kärlek i vår familj :)

Önskar er alla en härlig alla hjärtans dag!

Kram
Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar