söndag 17 februari 2013

Familjepärm - Linns egen efter-jobbet-rutin

Då var det dags att presentera min egen eftermiddagsrutin!
Eftersom jag oftast arbetar dagtid så passar en sen eftermiddagsrutin mig bäst.

Bildkälla: office.microsoft.com
glad och harmonisk som det positiva hjärtat här ovan vill jag känna mig när jag kommer hem från jobbet. För att kunna göra det tror jag att det är viktigt att försöka att inte ta med sig jobbet hem allt för ofta.

Eftersom jag har prioriterat bort tid för att decluttra och städa Hot Spots på morgon och kväll så är det alltså efter jobbet som jag får se till att få in tid för dom sysslorna.

Samtidigt blev jag inspirerad av FlyLadys sena eftermiddagsrutin där hon försöker få hemmet att utstråla lugn och harmoni inför middagen.

Så med detta sagt måste jag alltså dela in min efter-jobbet-rutin i två delar där den ena handlar om att fixa dagens hushållsarbete och den andra delen handlar om att varva ned och få tid till att njuta.

Med dom utgångspunkterna har jag tänkt ut nedanstående efter-jobbet-rutin som jag vill prova på de närmsta veckorna.


LINNS EGEN EFTER-JOBBET-RUTIN

1. Hushållsarbete
  • Sätt på bra musik
  • Decluttra i 15 minuter
  • Städa en Hot Spot i 2 minuter
  •  Daily Focus-uppdrag från FlyLady
  • Dagens Kellys Mission från FlyLady
  • Zonstädning
  • Laga Middag och Duka
2. Nedvarvning
  • Tänd levande ljus
  • Ät middag och diskutera dagen
  • Fri tid, göra vad jag har lust med


Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar