tisdag 5 februari 2013

FlyLady dag 16 - Läs mail

Då var vi inne på den 16:e dagen som FlyBabies och vi fortsätter att lägga till en liten vana åt gången.

Dagens schema från FlyLady finns HÄR

Och mitt eget schema finner du HÄR

Flylady

DAGENS NYHET
Är att vi idag ska läsa ett av alla dom mejl som kommer varje dag från FlyLady.
Jag tycker det känns som en konstig grej att lägga till eftersom denna vana redan finns med i vår morgonrutin sedan långt tid. Jag brukar passa på och kika på FlyLadys mejl på bussen till jobbet.

MÅNADENS VANA
Istället tänkte jag passa på att berätta om att FlyLady fokuserar på olika vanor/rutiner varje månad.

Januari var månadens nya rutin att se till att diskbänken hölls ren och putsad.

JANUARI
Diskbänken har vi fixat och den finns med på vår dagliga kvällsrutin. Och sanningen är att det härligt att slippa börja dagen med smutsdisk eller en kladdig diskbänk.Så även om jag är trött ser jag ändå till att sinken är shinad innan jag går och lägger mig. :)


Nu är det en ny månad och februari månads rutin är att rensa i röran 15 minuter varje dag

FEBRUARI
Även detta är ju något som vi redan har lagt till i vårt dagliga schema sedan några dagar tillbaka.

Så även om det i mitt tycke känns som att det går sakta med FlyLadys BabySteps, så går det ändå framåt, ett steg i taget.

Källa: Jennifer DeDonato

Ett litet steg kan vara början på en underbar resa vilket får symboliseras av bilden ovan som jag hittade HÄR. 


Vi ses!
Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar