tisdag 19 februari 2013

Inspirationsbilder present-stationer

Eftersom jag har visat upp min egen lilla presentstation så tänkte jag även passa på att visa några fina inspirationsbilder som jag hittade på nätet  när jag sökte inspiration till min egen
presentstation.

Bildkälla: www.2littlehooligans.com
 Denna roliga idé där man har använt sig av en pall som man har vänt upp och ner samt satt hjul på och därefter med hjälp av tyg skapat fiffiga förvaringslösningar är en härlig idé. Dessutom så bjuder upphovskvinnan oss på en detaljerad beskrivning med bilder om hur man själv kan ordna en liknande presentstation. Denna hittade jag hos www.2littlehooligans.com

Bildkälla:: chezlarsson.com
Vill man göra det lite lättare för sig kan man sätta hjul på en papperskorg och använda till presentpapper. Även här bjuds vi på beskrivning med bilder. Kika in hos Benita som driver bloggen chezlarsson.com som för övrigt är en av mina favoritbloggare när det gäller ordning och reda. Så ett besök hos henne rekommenderas verkligen!


Bildkälla: www.homemadesimple.com
En annan idé är att använda sig av en korg där man kan förvara allt som hör till presentinslagning. Denna idé hittade jag hos www.homemadesimple.com och även där bjuds vi på såväl beskrivning som bilder på hur man gör en likande lösning själv.


Bildkälla: www.homedecorators.com
En liten presentstation på hjul gjord av trä och med lådor och praktiska hållare för snören är inte heller dumt. Bara att skjuta undan in i t ex klädkammaren när den inte används. Denna hittade jag hos www.homedecorators.com


Bildkälla: deliciouslyorganized.blogspot.se

Vilken härlig idé om man har plats! Ett eget litet skåp på väggen för presentinslagningsmaterial. Denna hittar du hos deliciouslyorganized.blogspot.se, som även bjuder på lite andra inspirationsbilder angående presentstationer.


Bildkälla: www.livesimplybyannie.com
Har man inte lika gott om plats så kan man istället använda sig av en plastlåda som man kan gömma under exempelvis sängen när den inte behövs.Denna hittade jag hos www.livesimplybyannie.com


Bildkälla: choosecraftiness.blogspot.se

Ett annat förslag om man har dåligt med plats är att använda sig av insidan av en dörr så som bland annat jag har gjort. Denna bild hittade jag hos choosecraftiness.blogspot.se


Bildkälla: www.myuncommonsliceofsuburbia.com

Man kan också sätta upp en smal bräda inuti en garderob för att hålla presentpappret på plats. Detta förslag hittade jag hos www.myuncommonsliceofsuburbia.com



Bildkkälla: practicallymartha.blogspot.se

Ytterligare ett garderobsförslag är att förvara sina presentpapper i en förvaringspåse för kläder som man enkelt sedan bara hänger upp på sin galge i garderoben. Denna tanke hittade jag hos practicallymartha.blogspot.se


Kram
Linn






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar