tisdag 19 februari 2013

Presentstation

Inspirerad av FlyLadys fråga idag angående om vi har koll på våra kalendrar så att vi vet när våra nära och kära fyller år så att vi slipper vara ute i sista minuten så tänkte jag visa min egen lilla PRESENTSTATION.    Den sitter på insidan på skåpdörren till vårt städskåp i köket.


Linns Presentstation


Som synes är det en enkel men praktisk lösning för att ha det mesta som handlar om paketinslagning på ett och samma ställe.

Plastbehållare till förvaring av presentpapper

Presentpappret förvaras i en Rationell Variera Plastbehållare inköpt på IKEA för 15 kr. För att  presentpapprena ska hålla sig fint ihoprullade har jag använt en gammal toalettrulle kring varje presentpappersrulle.


Trådkorg till presentsnören

Ovanför presentpappershållaren har jag en fäst en liten trådkorg som heter Blanken från IKEA för 19 kr. I den förvaras våra presentsnören och några små kort grattis-, lycka till- och tack-kort som jag har skrivit ut från gratis-sidor på internet och då använt mig av ett lite tjockare papper.

Trådkorgen är för övrigt samma sorts korg som jag har på skåpdörren under diskbänken för förvaring av diskattiraljer. Jag gillar denna enkla, praktiska och billiga korg som kan användas till mycket.
Grundtal S-krokar


På korgen har jag fäst två st S-krokar, också dom inköpta på IKEA, 9 kr för 5 st. I den ena kroken hänger en tejprulle och i den andra kroken hänger en sax. Detta för att slippa leta efter tejp och sax när jag ska slå in ett paket. Denna typ av krokar använder jag för övrigt på flera håll hemma både under diskbänken och i badrummet till att hänga upp saker i. Praktiskt och billigt.

Magnettavla
Högst upp sitter en liten magnet- och whiteboardtavla där man skriva upp viktiga datum t ex för födelsedagar etc.

Smågåvor i låda


Jag har även en låda där jag förvarar sånt som jag handlar på rea och som är praktiskt att ha med sig istället för en blomma (eller ihop med en blomma) när man ska hälsa på någon eller när någon behöver en liten uppmuntran bara så att personen vet att hen finns i mina tankar.  I den lådan lägger jag småsaker som jag köper på extrapris. Just nu ligger där t ex olika doftljus och tändsticksaskar med roliga texter, doftpåsar, en liten ihopfällbar nylopåse som kan fällas ut till en riktig kasse vid behov.


Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar