tisdag 26 februari 2013

Rensa i röran med Kellys Uppdrag

Nästan varje dag så delar FlyLadys medarbetare Kelly ut ett uppdrag som vi kan välja om vill hoppa på eller inte.  Kellys uppdrag brukar tar ca 5-15  minuter att utföra.

www.flylady.net

Som vi redan vet så har FlyLady delat in vårt hem i fem olika zoner och varje vecka arbetar vi i en särskild zon, för att på så vis arbeta igenom hemmet en vecka i taget. Detta innebär alltså att varje zon av hemmet återkommer var femte vecka. Du kan läsa mer om hemmets zoner HÄR.


KELLYS UPPDRAG

Kellys dagliga  uppdrag genomförs alltid i just den zon av hemmet som vi den veckan fokuserar på. Det är just detta som jag gillar med Kellys uppdrag för på så vis arbetar vi igenom den delen av vårt hem lite extra och får sådant gjort som man kanske inte annars tänker på att fixa. Om veckans zon t ex är i sovrummet så kan Kellys uppdrag bestå i att rensa bland våra skor.

Launch Pad
 Var hittar du Kellys uppdrag?
Kellys uppdrag hittar du på flyladys hemsida genom att du går till den lila bilden med texten  "Launch Pad"

Missions
Där trycker du på ikonen som har en gul penna och texten "Missions", dvs uppdrag.
På så vis får du veta vilket uppdrag Kelly erbjuder just denna dag.

Om du istället väljer att prenumerera gratis på FlyLadys e-postmeddelanden så får du givetvis Kellys uppdrag rakt in i din inkorg på datorn.

Ha det så roligt med Kellys uppdrag!

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Varsegod!!
    Jag har aldrig svimmat, fast jag har bara kört två gånger och första gången trodde jag, bokstavligt, att jag skulle dö. Så jobbigt var det! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, jag vet Emelie!
      Spinning är hur kul som helst men först när man stiger av cykeln känner man hur mycket man faktiskt har tagit ut sig :)

      Radera