måndag 4 februari 2013

Teriyaki kyckling med ris i Crock Pot

I går kväll åt vi en riktigt god kyckling Teriyaki som fick tillaga sig själv under dagen i vår Crock Pot.



I frysen hade jag en påse med kycklingfile och grönsaker som jag tidigare hade fryst in.
Tyvärr glömde jag att ta ett fotografi av påsen.

Påsen innehöll följande
  • 2 stora kycklingfileer delade på längden i 8 bitar
  • 1 röd lök i stora klyftor
  • 1 vitlöksklyfta
  • ½ påse frysta minimorötter
  • 1 stor burk ananas i egen juice
Crockpot och Teriyakisås

 Jag lade fram påsen i kylskåpet för tining kvällen innan och på förmiddagen tömde jag påsens innehåll i pottan och tillsatte en flaska Santa Maria Teriyaki Sauce.

Jag satte pottan på 6 timmar låg effekt och kunde sedan ge mig ut på en härlig promenad medan middagen tillagade sig själv.
 
Chicken Teriyaki med ris

Mums så gott det blev!
Den fick 9 av 10 poäng av mig och maken. 

Det blev fyra portioner så vi har varsin matlåda till i morgon.

Viktväktarpoängen blev 7 propoints per portion (plus riset som serverades till).


Kram
Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar