torsdag 11 april 2013

Fråga om schampo och ansiktskräm

I början av veckan var jag hos hårfrissan och passade även på att köpa mitt vanliga schampo, balsam och leave-in-balsam för håret. Jag är en sådan person lätt fastnar för ett märke och sedan använder det tills jag överbevisas om att något annat är bättre.

Nu har jag fastnat för GK schampo som jag har använt det senaste året. Innan dess var jag såld i något år på Moroccan Oil.



GK Schampo, balsam, leave-in-balsam
Moroccan Oil




















Det är antagligen därför som jag gillar Glossybox  så mycket eftersom det ger mig chansen att få pröva något nytt utan att det kostar skjortan. För hur det än är, när man väl gillar något, så är jag i alla fall trogen det märket några år. 


Glossybox

Jag har under årens lopp arbetat mig igenom än det ena än det andra märket såväl när det gäller hårschampon som ansiktskrämer och annat.

Men konstigt nog har jag upptäckt att efter något/några år behöver håret eller ansiktet något nytt? Det kan i och för sig bero på att jag åldras men så himla snabbt ska det väl inte gå? Nej, jag tror mer på att huden eller håret övermättas av en viss typ och då behöver prova något nytt.
Eller så är det bara min nyfikenhet som driver mig vidare mot nya upptäckter.
Decléor

När det gäller ansiktskräm var jag i många år helt såld på Decleor och använde inget annat. Sedan blev den en kort sejour med Excuviance som inte alls var något för mig. Det kändes alldeles för starkt.  Nu använder jag sedan ett par år Bioline hudvårdsprodukter.Som förvisso är kanonbra, men jag är mogen att prova något nytt.
Bioline

Så nu undrar jag om det är någon som har något bra tips på ansiktsvårdande krämer eller hårprodukter. Jag är sugen på att testa något nytt men jag är inte villig att lägga ut några fantasisummor men prisklassen är i alla fall sådan att jag har haft mitt schampo och mina krämer gömda när tjejerna bodde hemma (inte elak men lite snål mamma kanske....)

Vad använder ni andra för favoritprodukter?

Jag har varit sugen på att testa No Poo, men är inte det krånligt i början?

Kram
Linn

4 kommentarer:

  1. Jag använder Excuviance. Gillar massor, men INTE priset.... ^
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört många som gillar Excuviance, så därför provade jag det för några år sedan men min hy gillade den inte, jag tyckte att deras produkter var för starka på något sätt. Men det var som sagt för många år sedan så det kan ju hända att jag skulle gilla den mer nu.

      Men det är som du säger Fnulan, priset gör att man inte vågar chansa och därför har jag hoppats på att få någon riktigt bra ansiktskräm genom Glossybox för att testa först, men jag väntar fortfarande på det...

      Kram

      Radera
  2. Hej Linn!
    Jag använder Mary Kays produkter - och tycker det är jättebra! Men det är mycket pengar i början, men sedan är det otroligt drygt! jag tycker det funkar bra på mig och kanske det bästa; jag slipper fara runt i affärer och prova och sedan kanske inte gilla produkten och så blir den ståendes i skåpet (och det är ju inte direkt prisvärt heller..)
    Sedan två år tillbaka kör jag med 'balsammetoden' - det är No Poo - och jag tycker det funkar kanonbra! Jag tvättar håret kanske en gång varje/varannan vecka :O (jag har i och för sig inte så mycket stylingprodukter i , brukar oftast ha i hårgel)
    Julia som har bloggen http://junesabstracts.blogg.se/ skriver bra om bla balsammetoden :) Det gäller att hålla ut några veckor tills man får testat olika balsam! Lycka till!!! Kram Carolina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carolina!
      Mary Kay är det sånt man köper på hempartys eller i kataloger?

      No Poo har jag blivit så nyfiken på. Ska kika in hos Julia och läsa på en gång!

      Tack för tipset!
      Kram

      Radera