lördag 13 april 2013

Ledig Lördag

Denna helg tillbringar vi i vår lilla stuga. Det blir en härlig blandning mellan nybyggarliv och lantlig vila med frisk luft och underbar natur. Lite djurliv blir det också genom att fåglarna ska matas och grannens katter ska det mysas med

Katterna kommer ofta in hos oss på besök vilket jag tycker är roligt. Ja, grannarna är det också trevligt att ha på besök såklart, men jag är en riktig kattälskare så därav gläds jag extra mycket av kattbesöken. 

Det är också så underbart att märka dom förändringar i naturen som har skett sedan sist vi var här.  I morse blev jag så glad när jag upptäckte att det nu har tittat fram några vackra snödroppar vid husväggen. Våren är verkligen på väg nu!


Snödroppar


Jag fick förresten ett mejl angående brödreceptet som jag har lagt upp på bloggen. Där har jag av misstag skrivit att brödet går att frysa i upp till 4 veckor. Ja, det är väl självklart att brödet går att frysa, vad det skulle ha stått är att degen går att frysa i upp till 4 veckor. Så om man vill, kan man göra en stor sats deg och frysa in och sedan ta fram efter behov.  

Men samtidigt tycker jag att det går så pass snabbt att göra denna deg att jag inte har något behov av att frysa den. När vi är på landet är det perfekt att baka detta bröd i pottan eftersom det är så få ingredienser som behövs och också den typ av ingredienser vi i princip alltid har hemma även i denna lilla friggebod som är vårt hem när vi är här


Matbröd bakat i Crock Pot


Maken har svårt att slita sig från husbyggandet men jag har bestämt mig för att ge mig ut på en skogspromenad. Jag har stoppat ner lite mat i vår Crock Pot som får laga till sig inför middagen.  Det är ett nytt recept som ska testas idag, så om det blir gott kommer jag att dela med mig av receptet senare.





Här är en bild som får fungera som en liten ledtråd till vad som serveras till middag hos oss idag, men jag tror att det är nästan omöjligt att lista ut vad som döljer sig under locket i pottan.

Eller är det någon som kan räkna ut vad det blir till middag? 


Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar