torsdag 16 maj 2013

Budord på min påminnelsevägg

Med risk för att låta religiös så undrar jag om ni minns FlyLadys 11 budord?

FlyLady gick ju igenom dessa redan under BabySteps-perioden men eftersom jag själv först för en tid sedan har skrivit ut den fina postern med budorden på så passar jag på att även bjuda er på en liten påminnelse. För jag gissar att det är fler än jag som känner att det behövs ibland.


Bildkälla: fordwardmovingmommy.blogspot.se


Den fina postern är gjord av en tjej som heter Holly Ford som är så snäll att hon låter oss printa ut den  gratis från hennes blogg, fordwardmovingmommy.blogspot.se 


Min egen fria översättning av FlyLadys 11 budord
  1. Håll din diskbänk ren och skinande blank.
  2. Klä på dig varje morgon även om du inte känner för det (enligt FlyLady ska man använda knytskor inomhus men där går min gräns)
  3. Gör din morgon- och kvällsrutin varje dag.
  4. Se till att inte fastna framför datorn.
  5. Plocka alltid upp efter dig. Om du tar fram något så se också till att plocka undan det.
  6. Håll inte på med två eller fler projekt samtidigt. Gör klart ett jobb åt gången.
  7. Plocka aldrig fram mer saker än att du kan plocka undan dom igen på en timma. 
  8. Gör något för bara din egen skull varje dag, kanske varje morgon och kväll.
  9. Arbeta så fort som du kan för att få jobbet klart. Det ger dig mer tid över till annat. 
  10. Le även när du inte känner för det. Leenden smittar. Om du bestämmer dig för att vara lycklig så blir du lycklig.
  11. Glöm inte bort att skratta varje dag. Skäm bort dig själv, du förtjänar det!


Med hjälp av dom 11 budorden kommer vi att FLYga, dvs äntligen älska oss själva (Finally Loving Yourself). 

Bildkälla: flylady.net


Jag har nu satt upp postern med FlyLadys 11 budord tillsammans med tavlor som innehåller mina dagliga rutiner, veckoplaneringen och zonindelningen på det som ska bli min egen lilla påminnelsevägg.


Linns påminnelsevägg för ordning & reda

Väggen som jag har valt att använda som påminnelsevägg för ordning & reda är sidan av våra garderober som finns precis bredvid dörröppningen mellan sovrummet och hallen. Det innebär att denna vägg passerar jag flera gånger om dagen och då kan jag inte missa att bli påmind om mina rutiner.

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Fly Lady tycker jag mycket om och har följt det till och från under ett par år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt skoj att du har hittat hit!

      Själv är jag ju nybörjare och hittade FlyLady först i början av detta år.

      Jag tycker att FlyLadys metoder funkar rätt bra även om jag inte anammar allt och jag anpassar en hel del så att det passar mig.



      Radera