lördag 18 maj 2013

Dagens present

Det är underbart att vara på landet.
Jag som verkligen älskar katter har fått grannens tillstånd att ge deras katter mat och kattmjölk och låta dom vara inne hos oss och gosa.
I morse bjöd jag som vanligt på lite frukost och kattmjölk till efterrätt.



Det dröjde inte lång tid efter att katterna hade gått ut så kom en av dom tillbaka med en present som hon stolt bar fram och gav mig.
En färsk och nyfångad råtta!
Tyvärr blev hon lite besviken på mig då jag råkade skrika till lite så hon tog råttan med sig och gick igen.
Fy, om blickar kunde tala, hon blängde på mig när hon gick.
Så otacksamt av mig!




Hon har dock förlåtit mig för min otacksamhet och ligger nu och sover bredvid mig i soffan i väntan på att schlagerfestivalen ska börja.
Skönt!

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Om du vill kan du få en sådan katt alldeles gratis :)

    Vår har nämligen kommit på att hon tar upp dem på altanen och styckar dem på stolsdynorna.....

    Fast det blev fint med nya stolsdynir i år ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, jag ryser!
      Härligt med nya stolsdynor hoppas bara att katten inte använder dom också som styckningsplats :)

      Denna katt har haft ett favoritställe under en presenning som vi städade undan nu i helgen. Det visade sig att det var styckningsplatsen.

      Nu är jag inte längre förvånad över att vi aldrig har haft besvär med möss inomhus...

      Radera