fredag 10 maj 2013

Skafferidrömmar

Mitt projekt för denna vecka är att göra i ordning i vårt skafferi. Eftersom vi även håller på att bygga en sommarstuga så har jag sparat en hel del bilder på olika drömskafferier på min dator.

Jag är väl medveten om just dessa skafferier kanske ligger lite bortom vår horisont men man kan ju alltid drömma, eller hur?!


Bildkällor: www.justagirlblog.comwww.cynthiascottagedesign.blogspot.comwww.thehouseofsmiths.com
Ett riktigt walk-in-skafferi vore verkligen en dröm att ha. Med en snygg dörr också såklart!

Bildkällor: www.plannerperfect.com och www.thegoodstuffguide.com
Så underbart att få rum med massor med förvaring för all mat och skrymmande byttor och uppläggningsfat.


Bildkälla: www.decorpad.com

En kristallkrona är väl nästan ett måste i ett skafferi. Eller?! Lägg märke till hållaren för stegen som löper längs med skafferihyllorna högst upp. I detta skafferi ryms massor av förvaring. Jag gillar också att det finns plats för dold förvaring genom skåpen längst ner. Som även ger en snygg bänkskiva som är belyst av hyllplanen ovanför. På bänkskivan kan man skapa vackra stillebenen med frukt och grönt eller vackra serveringsfat och glaskannor.



Bildkälla: adorable-decor.com

Om man inte har en kristallkrona i skafferiet så kan man väl åtminstone få belysning inuti skafferiet så att man ser vad som finns i dom olika utdragslådorna?


Bildkälla: heavenlypins.com
Vad sägs om ett stort monsterskafferi med kyl och frys i mitten? Med utrdagbara lådor nedtill och hyllförvaring på insidan av dom övre skafferidörrarna. Även här ryms massor av livsmedel och allt är dessutom samlat på samma ställe så att man slipper springa runt i köket när man ska samla ihop maten till dagens middag.


Bildkälla: www.zillow.com

Denna smarta skafferilösning gillar jag också. Här är det lager på lager med smala hyllplan bakom varandra där maten står stadigt när man vecklar ut dörrarna. Genom den effektiva förvaringsidén så ryms inte bara mycket mat utan det är även lätt att se och komma åt det man söker efter.



Bildkälla: titusbuilt.com/blog
Här är också en smart lösning med tre smala skafferier bredvid varandra varav två stycken där man drar ut hela skafferiet och ett skafferi med lådor som man kan dra ut. Allt för att det ska gå lätt att komma åt det man vill ha samtidigt som förvaringen är yteffektiv.


Bildkälla: www.theperfectpantry.com

Så snyggt att ha kryddorna i likadana burkar samlade på en platsbyggd hyllförvaring på insidan av skafferidörren. Självklart ska dom stå i bokstavsordning så att det blir lätt att hitta rätt krydda. Jag gillar även dom smala hyllplanen inuti skafferiet så att man slipper flytta runt sakerna för att komma åt det som förvaras bakom. Här är allt lättåtkomligt samtidigt som vissa livsmedel förvaras grupperade i smarta lådor.



Bildkälla: www.favething.com
Bildkälla: www.favething.com

Till sist, min favorit! Jag som alltid tjatar om stationsförvaring föll givetvis pladask för denna underbara skapelse. Ett skafferi med en serveringsstation. Hur perfekt är inte det?! Jag tänker mig att i skafferiet där bakom så förvaras såväl livsmedel som serveringsfat. Sedan är det bara att duka upp det som ska serveras på den fina serveringsbänken. På morgonen är det givetvis frukosten som står uppdukad. Därefter får det vara en kaffestation med olika sorters kaffe, the, kakor och bullar så att det bara är att servera sig själv. Vill ha!!!

Kram
Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar